fbpx
 
DOOR KIM SOEMERS
juni 10, 2022Blog

In dit artikel wil ik je vertellen over mijn samenwerking met Rianne Tooten. Alhoewel: mijn samenwerking? Voor Rianne werk ik vooral samen met mijn stagiaire Isabella.Uiteraard doe ik zelf ook nog genoeg voor Rianne en blijf ik haar aanspreekpunt. In dit artikel vertel ik je dan ook niet alleen over onze samenwerking met Rianne, maar ook hoe ik het vind om samen met Isabella een team te vormen.

Maak kennis met mijn Marketing Assistant, Isabella!

Isabella is 21 jaar en volgt momenteel de opleiding Bachelor of Business Administration – BBA, Marketing & Sales aan de Hogeschool Rotterdam. Ik ontmoette Isabella vorige zomer tijdens mijn vakantie op Kreta. Ik merkte dat er een klik was en al vrij snel hadden we het over wat Isabella leuk vindt om te doen. Zo kwam ik erachter dat Isabella het ontzettend leuk vindt om met marketing en sales bezig te zijn. Daardoor kwam ik op aantal taken die zij binnen mijn eigen bedrijf kon gaan oppakken. Na een poosje bedacht ik me dat Isabella wellicht ook voor mijn opdrachtgevers bepaalde taken kon gaan uitvoeren. Zodoende creëerde ik een fijne stageplek voor haar met genoeg taken op het gebied dat zij leuk vindt en dat gaat hartstikke goed!

Isabella en ik begonnen samen te werken voor Rianne Tooten

Sinds februari werken Isabella en ik voor Rianne Tooten. Rianne biedt trainingen, advies en begeleiding aan omtrent de interpretatie en praktische implementatie van onder andere de ISO14155-standaard. De ISO14155-standaard is een internationale norm die goede klinische praktijken omvat voor voor het ontwerpen, uitvoeren, vastleggen en rapporteren van klinische onderzoeken met medische hulpmiddelen bij mensen. De samenwerking kwam tot stand toen Rianne over de ISO14155-standaard een boek had geschreven en deze graag op Bol.com wilde gaan verkopen, maar er na de geboorte van haar tweede kindje niet aan toe kwam om dit zelf te regelen. Ze zocht naar iemand die dat voor haar kon regelen en kwam zodoende bij mij terecht. Ik zorgde ervoor dat Rianne een verkooppartner werd van Bol.com en daardoor haar boek op die website kon gaan aanbieden. Daarnaast heb ik er ook voor gezorgd dat Rianne haar boek op haar eigen website kon gaan verkopen.

Een team vormen voor de marketing

Toen dat allemaal was geregeld, zijn we gaan kijken naar hoe Rianne kon worden ondersteunt bij marketing gerelateerde zaken. Omdat dit een gebied is dat Isabella leuk vindt, besloot ik om met haar hiervoor een team te vormen. Samen met Isabella verzorg ik de nieuwsbrief van Rianne, waarbij ik vooral een oogje in het zeil houd en Isabella veel operationele taken laat doen. Zo levert Rianne de content aan voor de nieuwsbrieven en zorgt Isabella ervoor dat de content netjes in de nieuwsbrieven wordt verwerkt. Daarnaast maakt zij elke nieuwsbrief mooi op en plaatst ze de nieuwsbrieven op LinkedIn.

Contentkalender en visuals voor social media

Isabella maakt ook contentkalenders en bijbehorende visuals voor de sociale mediakanalen van Rianne. Deze visuals kunnen een mooie losse afbeelding, video’s maar ook een toffe carrousel zijn. Deze visuals maakt Isabella in Canva, waar ze erg goed in is. De bijbehorende teksten bedenkt Isabella deels zelf en worden deels door Rianne aangeleverd. Ikzelf heb hier dus weinig omkijken naar, waardoor ik weer tijd heb voor andere zaken. En dat vind ik ontzettend fijn!

Het doorvoeren van aanpassingen op de website

Ook de websites van Rianne behoren inmiddels tot de takenpakket van mij en Isabella. Moet er iets op de websites worden aangepast of moet er nieuwe content aan de kennisbank op de website worden toegevoegd? Dan zorgen Isabella en ik daarvoor. Rianne heeft een wordpress website en daarnaast ook een website speciaal gericht op de verkoop van haar e-learning trainingen. Deze laatste website is gemaakt in een CRM programma wat lijkt op wordpress, maar omvat o.a. ook allerlei marketing tools waar Isabella prima mee uit de voeten kan. Het uitsturen van de nieuwsbrief gaat dan ook via dit programma.

Het maken van een content gate

Momenteel werken Isabella en ik voor Rianne haar website aan een content gate. Dat betekent dat wij een aantal documenten (zoals presentaties en whitepapers) op een versleutelde omgeving zetten. Willen bezoekers van Rianne’s website toegang krijgen tot die content? Dan moeten zij hun e-mailadres achterlaten. Op deze manier kunnen wij straks op een hele slimme manier de contactenlijst van Rianne’s nieuwsbrief uitbreiden.

Hoe we op het idee kwamen voor de content gate

Het idee voor een content gate ontstond nadat Rianne kort geleden op een congres een presentatie had gehouden en mensen haar vroegen of zij haar presentatie gratis op hun eigen website mochten zetten. Dat leek mij niet zo goed idee, omdat Rianne veel tijd en moeite in de presentatie had gestoken. Zo kwamen we op het idee voor een content gate. Willen mensen toegang krijgen tot de presentaties en whitepapers van Rianne? Dan kan dat straks via de content gate. In ruil voor de toegang tot die documenten, vragen wij aan mensen om hun e-mailadres in te vullen. Hierdoor kunnen wij straks de nieuwsbrief naar steeds meer potentiële klanten sturen.

Goodiebags voor het congres

Toen Rianne aangaf dat ze gevraagd was als spreker voor een evenement, kwam ik op het idee om goodiebags te maken, die zij tijdens het evenement kon gaan uitdelen. Een goodiebag is mooi promotiemateriaal dat ervoor zorgt dat mensen na afloop van een evenement je niet vergeten. Ik vond het heel fijn dat ik ook op dit gebied met Isabella een team kon vormen, omdat er veel komt kijken bij het samenstellen en vullen van goodiebags. Dankzij haar hulp ging dit hele proces sneller en effectiever dan als ik het alleen had moeten doen en dat is voor zowel mijzelf als Rianne natuurlijk ontzettend fijn.

Toffe goodiebags die bij Rianne’s bedrijf passen

Ik bestelde leuke tasjes waarin Isabella en ik een aantal spulletjes konden doen die bij Rianne en haar bedrijf passen. Rianne begeeft zich in de klinische wereld, waar mensen veel hun handen moeten reinigen. Van dat vele handen wassen kunnen je handen best schraal worden. Daarom besloot ik om in elke goodiebag een lekkere handcrème te doen. Daarnaast bestelde ik pennen met het logo van Rianne erop, zodat mensen tijdens het gebruiken van de pen continue haar logo zouden zien en dat is goed voor het vergroten van Rianne’s naamsbekendheid. Tot slot zat er nog een mooie thank you-kaart in de goodiebag met een kortingscode erop, die Isabella verder had opgemaakt. Met deze kortingscode konden de mensen op de website van Rianne korting krijgen op bijvoorbeeld één van haar trainingen of op haar boek.

Mooie prestaties dankzij goed teamwork!

Voor Rianne vormen Isabella en ik dus echt een team, waarbij we allebei de dingen doen die we het leukste vinden om te doen. Hierdoor levert elke opdracht die Rianne ons geeft mooie resultaten op. Ik vind het zeer prettig om samen met Isabella voor Rianne te kunnen werken. Isabella is pro-actief, pakt snel dingen op en heeft al aan een paar woorden genoeg. Bovendien maakt ze voor Rianne echt prachtige visuals, die daar ontzettend blij mee is.

Ik vind het fijn dat ik met een gerust hart een aantal taken bij haar kan neerleggen, omdat ik weet dat ze goed zullen worden uitgevoerd. En wil Isabella graag feedback op haar werk ontvangen? dan benadert ze daar zelf Rianne voor, waardoor ook dit gedeelte van de samenwerking erg efficiënt gaat.

Ook ondersteuning bij je bedrijf nodig? Kies voor Virtual Green!

Kom jij zelf momenteel ook niet toe aan taken die wel gedaan moeten worden en ben je op zoek naar een betrouwbaar team van professionals waaraan je met een gerust hart die taken kunt geven? Neem dan gerust contact met mij op, want ik je graag wat Virtual Green voor jou kan betekenen!